Peki Benim Gelin Makyajım Nasıldı ?

Yaklaşık 6 ay önce oldu düğünümüz, her şey rüya gibiydi… Bizim hikayemiz 21. Yüzyılın en derin masalı bence.. 12.12.2012 de yani tam 12 yıl önce tanıştığımız gün evlendik! Evet tam 12 yıl…Arada bir ara var tabi, ama birbirimizi tanıdığımızda üniversiteye bile başlamamıştık henüz… Cihan benim şansım, kaderimdi … Onu ilk gördüğüm anda “bu adam benim kocam olsun” demiştim…

Gelelim düğün gününe ve gelin makyajına, profesyonel olarak bu işi yapmama rağmen düğün günü kendime makyaj yapmaya cesaret edemedim!! İnsan kendisine makyaj yaparken gözlerini hep aynı  yöne doğru boyar, genelde aynı tonda rujlara eli kayar… Ama gelinlerin en büyük hayali nedir?

1-      Düğün günü en güzel ben olayım,
2-      Ama makyajım her zamankinden farklı olsun
3-      Ve çok profesyonel dursun

Benim de önceliğim bu maddelerdi, özellikle göz makyajı çabuk akan bir insan olarak çok sağlam ve etkileyici bir makyaj yaptırmak istiyordum.
Belki yapsam kendim de yapardım makyajımı ama cesaret edemedim, sanırım stresimi daha fazla arttırmak istemedim:)


Çok şükür ki bu işi  iyi yapan birinden destek aldım. Harika bir enerjisi var, insanı rahatlatıyor… ( düğün günü etrafınızdaki insanların sakin,sevecen ve rahatlatıcı olması çok önemli) düğünden 3 gün önce demo için ortanca ablamla koyulduk yola...

Kafamda çok net bir şey yoktu ama en azından ne istemediğimi çok iyi biliyordum.Gelinlikle kırmızı veya türevi koyu iddaalı rujları kesinlikle istemiyordum ( ki normalde çok severim), çok renkli gökkuşağı gibi farlar istemiyordum. Önce bunları anlattım, buradan yola çıkarak aslında nasıl bir görüntü istediğimde ortaya çıkmaya başladı, gözlerin yoğun ve belirgin olduğu, kirpik ön planda, toprak ve pembe arası bir ruj, çok iyi uygulanmış bir baz ve fondoten….ve başladık.
Demo yaklaşık 2 saat sürdü, makyajımı yapan arkadaşım her fırça darbesini bana gösterdi fikrimi aldı. bu benim için çok önemli, kendi müşterilerime de aynı rahatlığı vermeye çalışıyorum, bir gelin öncelikle kendi istediği gibi görünmeli kuaförün ya da makyözün baskısı ile zorla bir uygulama yapılmamalı, ikna olmuş gibi görünür ama içinden burkulur, sinir olur onu dinlemediler diye.. Mümkün mertebe ortak paydada buluşmak  o istekleri doğru anlamak ve uygulamak çok önemli..Gözlerimi siyah göz kalemi ile tüm hatlarını belirginleştirdik ve göz pınarlarıma yapılan küçük dokunuşlarla gözlerim daha da büyüdü, hemen akabinde oldukça gür ve uzun bir kirpik taktık,bunu benden sık sık duyacaksınız, ben komple kirpikçiyim:) tek tek takılan kirpiğe nedense çok sıcak bakmıyorum,  bütün kirpiğin havası olmuyor sanki ( tabi bu durum gece makyajları için, günlük kullanımda tek tek takılan kirpik ideal)Kirpik takıldıktan sonra önce şeftali tonları, akabindeyse siyah far ile gölgelendirme işlemi yapıldı. Demo’da göz makyajım biraz fazla koyu olmuştu.
Düğün günü biraz daha hafiflettik ve tam istediğim gibi oldu. Gözlerimin altına bolca transparan pudra uyguladık, bu konuda Mac’in  devamlı kullandığım bir ürünü var M.A.C  Prep+Primeserisinden Transparent Finishing Powder Poudre Correctrice – Transparan Pudra , eğer onu sürmeseydik gecenin sonunda kesin pandaya dönmüştüm:)
Kaş altı ve göz pınarları için yine sürekli kullandığım bir far var, M.A.C Pigment Colour Powder Poudre –Vanilla  bu ürün göz makyajında gerçekten harika dokunuşlar yaratıyor.
Ruj ve allığımı  ben bir gün önceden almıştım, çünkü tüm gün allık ve ruju tazelemek gerekecekti,
Allığım ise biraz karışıktı :)
Saçlarım sımsıkı tepeden bir topuzla toplandığı için gözlerim normalden daha çekik görünüyordu, birde böyle sürmelerle çalışınca ortaya tam istediğim gibi bir görüntü çıktı:)


Biz düğünün yapılacağı otele gitmeden önce Koç Müzesinde bir  fotoğraf çekimi yaptık, akabinde otel de de aile fotoğrafları çekildi, buda yaklaşık 3-4 saat flaş ve ışığa mağruz kalmak demek, daha düğün başlamadan bayaca yorulduk ama makyajım hala taptaze görünüyordu.


Alt tarafa gecenin sonunda çekilmiş bir foto koyuyorum, makyajım resmen bir düğün daha çıkartırdıJ

Özetlersem gelin adaylarına makyaj konusunda ki temel önerilerim,
             1-  Düğünden önce mutlaka ama mutlaka makyaj denemesi yapın, prova yapmak sizi hem psikolojik olarak rahatlatacak hem de düğün günü makyöjünüz tanıdığı tecrübe ettiği bir yüzü boyadığı için zamandan kazanmış olacak.
·     2- Saçınızla makyajınız uyumlu olmalı, dalga dalga açık bir saç üzerine çiçekler ya da taç düşünüyorsanız çok iddalı bir ruj olmamalı, bunları önceden planlamak önemli.
·     3-  Düğünden bir gece önce lütfen erken uyumaya çalışın, biliyorum yapması çok zor ama cildi dinlendiren ve güzelleştiren en güzel şey uyku! İyi uyumuş cildin parlaklığı makyaja da yansıyor.
·     4-  Yine düğüne en az 1 hafta kala kendinize programlı bir “su” diyeti uygulamaya çalışın,  biliyorum o koşturmaca ve telaş arasında çok zor uygulamak ama en azından her sabah kalktığınızda 2  bardak suyu dikin kafaya, akşamları yatmadan yine büyük bir bardak ve gün içinde de içebildiğiniz kadar su için, çünkü su cilde gerçekten çok ama çok iyi geliyor ve etkisini  1 hafta da gösterecektir. İnanın nemli, sağlıklı , kan akışının homojen olduğu bir cilt üzerinde malzemeler daha bir güzel görünüyor.
·    5-   Düğünden bir gün önce çok fazla çay ve kahve tüketmemeye çalışın, mümkün olduğunca bitki çayları özellikle papatya çayı, hem sizi hem de cildinizi sakinleştirecektir.
·    6-   Düğün günü kullanacağınız ruju önceden belirleyin ve ruj o gün sizde kalacak şekilde organize edin, yani makyözün kendi malzemelerinden sürdüğü karışım bir ruj çok güzel, peki makyöz gitti, düğünde pasta kesmeden önce rujunuzu tazelemek istediniz, aynı paleti bulup aynı karışımı yapabilecek misiniz? Dolayısı ile bir ruj ve yakın bir dudak kalemini siz önceden temin edin, makyözünüzde onları kullansın derim.
·    7-   Size makyaj yapacak kişi en fazla 3  kişiye daha makyaj yapabilir, fizik olarak fazlası mümkün değil, yaparsa inanın bana sona kalan dona kalır, iyi iş çıkmaz, çünkü makyöz yorulur.
Olay yerinde kargaşaya mahal vermemek için bu konuyu da önceden organize edin. Kalabalığın diğer kısmı başka bir ekipten destek alabilir.
8- Makyözünüz ve kuaförünüz  bir  5 dk istişahare ederse şahane olur, birbirlerinin konuştukları lisandan anlayacaklardır ve ortaya çok uyumlu bir sonuç çıkacaktır.
·    9-  Kirpik taktiriyorsanız çok çok iyi sabitlenmesi gerek,  anlık yapışmış gibi görünebilir ama 2 saat sonra kirpiğin düşmesini hiçbirimiz istemeyiz, unutmayın o gün sizin için erken başlayacak.

Ve son olarak “güven”… lütfen o gün tüm özgüveninizi bir araya toplayın, endişelerden arının, beyaz giyen, gelinlik giyen hangi kadın çirkin görünebilir? Ben hiç görmedimJ rahatlayın, gecenin en güzel kızı her halukarda siz olacaksınız, saçınız tam birebir  istediğiniz model olmayabilir, makyajla  tamamlarsınız, ya da makyajınızda ufak değişikler olabilir ama saçınız  ve duvağınız hepsini bütünler..

Hiç korkmayın aşk uğruna yapılan tüm merasimlerde esas kadın hep ışıldar!!!










9 yorum:

  1. Makyajıyla , saçıyla , başıyla harika bir gelindin...yakın takipteyim:) önerdiğin eyelineri gümrükten alması için eşime sms attım bile...

    YanıtlaSil
  2. makyajını ve saçını kim yaptı canım? iletişim bilgilerini yazabilir misin?

    YanıtlaSil
  3. Kullandığınız ürünlerin hepsi MAC mi onu merak ettim

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel hazırlanmışsın harika gözüküyorsun :) ömür boyu mutluluk diliyorum sizlere ve tabi ki paylaşımınız içinde teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  5. Sade ve alımlı bence sana çok güzel gitmiş, yüzünü ortaya çıkarmış sırıtmamış makyaj suratında :) Umarım bir ömrü mutluluk içinde geçirirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. harika olmuş gerçekten hayran kaldım makyajı yapan arkaşı tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
  7. yazınızı çok beğendik iyi çaşılışmalar dileriz
    konya düğün salonu

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir makyaj gerçekten :)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar saç ve makyajı nerede yaptırdınız?

    YanıtlaSil