Transparan Pudra


Hemen her yazımda mutlaka bahsediyorum, transparan pudra benim için makyajın çok önemli bir tamamlayıcısı. Özellikle gelin makyajında çok kullanıyorum. Düğün günü kuaför hazırlıkları sabah saatlerinde başlıyor, genelde saça başlanmadan önce ben makyaja alıyorum gelini  akabinde saç taranıyor, dolayısı ile makyaj;  yapılacaklar listesinde ilk sırada! arkasından mutlaka fotoğraf çekimi, düğüne kadar gelin odasında bekleme süresi derken yaklaşık  8 saatlik bir süre makyajın yüzde akmadan bozulmadan durması gerekli, hadi allık ve ruju tazelediniz ama göz makyajına sonradan müdahale etmek çok kolay bir iş değil.
En kuru cilt bile o kadar ışık ve flaşa mağruz kaldığında bir süre sonra parlıyor ( T bölgesi özellikle), göz makyajı akıyor ki  - göz kalemi , eyeliner- rimel- gibi ürünler direkt fondoten ya da aydınlatıcı tarzı kremsi ürünlerin üzerinde çok çabuk dağılabiliyor. Vakti zamanında bu göz makyajının akmasından bende çok çektim, aşırı uzun kirpiklerim yok, normal. Ama ne zaman makyaj yapsam 1 saat sonra gözlerimin altında gri halkalar ve nedenini çözemediğim 3 adet boyuna siyah çizgi oluşuyordu. Hayır kirpiğim oraya değiyor desem fiziken imkansız, artık nasıl bir mimik varsa yüzümdeJ

Waterproof ürünler denedim, elimde küçük bir ayna yarım saatte bir makyajımı kontrol etmeye çalıştım, her aktığında üzerine bir kat daha aydınlatıcı sürdüm, o tabaka kalınlaştı kalınlaştı kalınlaştı…. Ama yine de mutsuzdum, akıyordu gözlerim.
Ve sonunda transparan pudrayı keşfettimJ sıralarsak ben önce göz makyajını tamamlayıp akabinde fondoteni uygularım, göz makyajınızı bitirmek üzeresiniz, bir tek rimel kaldı,

·         *Göz altlarınıza aydınlatıcınızı (concealer) ince bir tabaka olarak uygulayın
·         * Yüzünüze fondoteninizi uygulayın
·         *Orta boy bir fırça ile transparan pudrayı göz altlarınıza ve tüm cildinize bölge bölge değdirin,
·         *Akabinde pudra öbeklerini fırça yardımı ile “yumuşak” hareketler ile dağıtın. Pudra transparan olduğu için yayılacak ve fondotenin rengi bozulmayacak, merak etmeyin beyaz kalmayacak yüzünüzJ Dağıtma kısmı önemli, fırçayı ne kadar nazik ve homojen hareketlerle kullanırsanız o kadar iyi sonuç verir, pudrayı uygulayacağım derken altta ki tabakayı da bozmayalım.
·         *Son olarak rimelinizi uygulayabilirsiniz.

Burada ki mantık bir yüzeye krem sürüp üzerine bir şeyler değdirirseniz hemen izi çıkar, aynı yüzeyi kurulayıp, tüm nemini ve kremsi yapısını alırsanız ne dökerseniz dökün izini bırakmaz, transparan pudra ile cilt makyajını sabitliyoruz, kuruluyoruz, bir nevi yapışkan dokuyu alıyoruz, bitiş noktamız transparan pudra.

Hangi ürünü kullandığıma gelince, benim yaklaşık 4-5 yıldır tercihim Mac Prep + Prime serisinden Transparent Finishing Powder.





Ama piyasada muadili bir çok ürün var. Daha eski yıllarda Vepanın kocaman bir kabın içinde satılan transparan pudrasını kullanmıştım ama sanırım artık üretilmiyor. Kryolan ‘ın transparan pudrasının da iyi sonuç verdiğini duymuştum.






Sıcak ve nemli havaları yaşadığımız şu günlerde transparan pudra çok işinize yarayacak...

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder