Mini Post 2 - Temizlik Zamanı!



Özellikle cilt makyajında her nokta için ayrı fırça kullanıyorum, hepsinin kendine has etkileri kullanım yerleri var, ancak hayatta en nefret ettiğim şey kullanılmış fırça ile yeni bir makyaja başlamak! Makyaj fırçaları zaten yapısı gereği bir çok bakteriyi içinde barındırmaya müsait, hele de doğru ve periyodik olarak temizlenmezlerse  o bakteriler çoğalır çoğalır çoğalır..:)


Fırça temizliği için 2 önerim olacak size, eminim başka kaynaklarda da okuyabilirsiniz ama ben de bir kez altını çizmek istedim.

1) Özel olarak üretilmiş "Fırça Temizleme Losyonu"  kullanabilirsiniz. Ben  uzun zamandır M.a.c Brush Cleanser kullanıyorum, resmen sihirli su gibi... Bir kabın içerisinde fırçalarımı koyup üzerine losyonu döküp yarım saat kadar bekletiyorum, üzerinde ki tüm kir ve boya kalıntılarını söküp alıyor. Ardından da bol ılık su ile durulamak gerekiyor.  Fiyatı 35 TL.



2) Bu fırça temizleme losyonları bütçemize biraz pahalı gelir derseniz alın size başka bir yöntem:) Bu hafta sonu ben de losyon yerine bu yöntemi kullandım. Bir kabın içerisinde biraz zeytinyağı ve antibakteriyel sıvı sabun ya da bulaşık deterjanı koyun, akabinde içerisinde fırçalarınızı dikey açıyla duracak şekilde yerleştirin, karışımın içerisinde gezdirin fırçaları. Bu pozisyonda  yine yarım saat bekletmeniz yeterli olacaktır. ardından yine bol ılık su ile durulamak gerekiyor. Özel temizleme losyonu ile aynı etkiyi verdi diyebilirim, dikkat sabunun antibakteriyel olması önemli, amaç hem boya artıklarından kurtulmak hem de bakterileri temizlemek çünkü.






Fırçalarınızı temizledikten sonra yatay şekilde kağıt havlu üzerine yatırıp kurumaya bırakabilirsiniz.
Son bir ekleme  fırçaları su ile durularken sap kısımlarını mümkün mertebe suyun altına getirmeyin, fırça kısımlarını yıkayın. Sap kısımları tahta olduğu için sudan şişip çatlama yapabilir:)

Sevgiler!!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder