Film İncelemesi - Barfi

Yaptığım iş gereği sanırım; ne zaman film, dizi ya da bir TV programı seyretsem ister istemez yapılan makyajlara odaklanıyorum. Ekran görüntüsü nasıl? İçeriğe uygun çalışılmış mı? Aklımda bu tip düşünceler döner durur program boyunca... 

Çok sık olmasa da  ara ara blogta sevdiğim film ya da dizilerin makyajlarını yorumlayacağım artık, görsel yapıtların en önemli yardımcısı kostüm- saç ve makyaj... Kendimce yorumlamaya, karakterler ile makyajları arasındaki bağı anlatmaya çalışacağım.


Geçenlerde evde rastgele bir film koyduk ve izlemeye başladık, hatta filmi seçerken çok umutlu değildim, kesin yarısında sıkılıp kapatacağız diye içimden geçirdim. Ancak 2,5 saat boyunca  bir kez bile saate bakmadan hayranlıkla izlediğim bir film çıktı karşıma; BARFİ!



Küçük yaşta annesini kaybeden ve babası tarafından yetiştirilen Barfi, sağır ve dilsiz olarak doğmuş; ancak hayat dolu ve son derece pozitif biri olarak büyümüştür. Aynı zamanda bir hayli haylaz bir genç olan Barfi'nin başı sık sık derde girmektedir. Yaşadığı şehre taşınan Shruti Ghosh isimli genç kadınla tanıştığında ise daha önce hiç karşılaşmadığı duygularla tanışmaya başlar. Barfi, üç ay içerisinde başka biriyle evlenecek olan Shruti'ye ilk görüşte vurulur, Shruti de zamanla ona karşı bir şeyler hissetmeye başlar. Ancak ortada büyük bir sorun vardır. Shruti, ailesi ve çevresi tarafından büyük tepkilere maruz kalır. Ailesi, kızlarının 'normal' biriyle evlenmesini ve 'normal' bir hayat sürmesini istemektedir ve bu birlikteliğin gerçekleşmesine izin vermeyecektir. Yıllar sonra yolları tekrar kesiştiğinde Barfi'nin kalbinde başka biri vardır; Shruti içinse seçim yapma zamanıdır... Daha fazla anlatmıyorum, zira hikaye bu noktadan sonra enteresanlaşıyor.


Film boyunca kahkahalar ile güldüm, sonunda göz yaşlarımı tutamadım... Bence son yılların en iyi Hint yapımlarından birisi. (2012 yapımı) Filmi izledikten sonra hakkında yapılan yorumlara bakılırsa zaten Hindistan dışında da bolca konuşulmuş ve övgü almış bir proje.

Filmi izlerken yine benim "makyaj incelemelerim" devreye girdi tabii, tüm karakterlerin yüzlerini ayrıntısı ile inceliyorum, başrolde Ranbir Kapoor, Priyanka Chopra ve Roopali Ganguly oynuyor. Priyanka Chopra'nın nasıl afeti devran güzel bir kadın olduğunu bilmeyen yoktur, hatta o kadar süslü püslü ve yüksek bir cazibesi var ki, bazı filmlerinde samimiyetsiz  bulunduğu bile söylenir. Ancak BARFİ'de otistik bir genç kızı oynuyor, inanılmaz mimikler, o kızın Priyanka olduğuna inanamiyorsunuz. Tabi saç ve makyaj da çok iyi kullanılmış rolü tamamlamak için. Prodüksiyon harikası,  o kadar güzel bir imaj biçilmiş ki saçıyla, makyajsızlığıyla, kostümüyle 









Karakterin yüzü %100 masum bir ifadeye sahip. Bunu sağlamak için hiçbir renklendirici madde yok yüzünde (ruj,allık, rimel...v.s.) Masumiyet biraz da solgunluk ve doğallıkla gelmiş yüzüne. Çok hafif bir fondoten var. Göz altları da ten rengi ile eşitlenmiş, aydınlatıcı değil kesinlikle. Bazı sahnelerde (özellikle duygusallaştığı , hüzünlendiği) dudakları biraz daha ön plana çıkartmak için çok hafif bir parlatıcı kullanılmış.


Fotoğrafta ki kostüm Hint Gelinliği.


Filmi izlerken siz de  göreceksiniz, karakter % 90 yüz mimikleri ile rolünü icra ediyor. Zaman zaman yabancılaşmış bakışları, arada korkak ama mutlu gülümsemeleri tamamlıyor Jhilmil'i!


Gelelim klasik bir Hint güzelini canlandıran  Roopali Ganguly'a

Film boyunca karakter genç kızlıktan çıkıp olgun bir kadın doğru ilerliyor. Fotoğrafları yıl sırasına göre koydum, ilk yıllarda üniversiteye giden bir genç kızı canlandırırken hem saçı hem de makyajı daha yüksek, saçları simsiyah ve uzun. Çoğunlukla açık olarak kullanıyor, dönemin modası krepeler var.
Makyajına gelince, oyuncunun göz yapısı zaten çok güzel. Makyözlerin ve fotoğraf sanatçılarının en sevdiği model; ufak yüz yapısı + kocaman gözler! Bir de üzerine kuyruklu sürmeler ekleyince harika bir görüntü ortaya çıkmış. Takma kirpikler ile daha romantik bir görüntü sağlanmış, film boyunca hiç koyu renk ruj kullanılmamış. Genelde parlatıcılar ve pembe tonlarını görüyoruz.









 







Karakter yıllar sonra biraz daha yaşlanıp, orta yaşlı bir kadın olduğunda, o simsiyah güzel saçlar toplanmaya başlıyor. Klasik Hint kadını görüntüsüne biraz daha yaklaşıyor. Gözlerde yine kirpik ve sürme mevcut ama renkli far yok... Hindistan’da evli kadınlar medeni durumlarını belirtmek için alnının ortasına kırmızı bir nokta koyar, filmde de bu işareti görebiliyoruz.



Filmin orjinal soundtrack videosunu da ekliyorum, şöyle 2,5 saat vakit ayarlayıp, alın çayınızı kahvenizi ve bu filmi mutlaka izleyin. 

Film bittikten sonra evin içerisinde eşimle birbirimize "Barfiiiiiii!" diye çığlık atarak seslenmeye başladık! 

İyi Seyirler :)








Filmin başrol oyuncuları


Edited by Eda Senem Bilir




2 yorum:

  1. Filmin kurgusu çok güzel.

    Ben de bu filmi engellilik konusunda farkındalık yaratan birkaç film önerisiyle birlikte inceledim.

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2015/04/cam-cocuk-filmler-engelsiz-yasam.html

    YanıtlaSil
  2. Filmin kurgusu çok güzel.

    Ben de bu filmi engellilik konusunda farkındalık yaratan birkaç film önerisiyle birlikte inceledim.

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2015/04/cam-cocuk-filmler-engelsiz-yasam.html

    YanıtlaSil