Mikraj'ın allıklarını inceliyoruz!!!









Allık makyajın en güzel adımlarından birisi bence, yanaklara verilen renk birden nasıl güzelleştiriyor ifademizi...

Şu an kullandığım tüm allıkları toparladım ve sizlere bu konuda genel bir post yazmak istedim, 4-5 farklı tondan ve bu tonları hangi modeller ile birleştirdiğimden bahsedeceğim.

Ancak en başta önemli bir noktanın altını çizmek istiyorum; yüzünüze allık uygularken lütfen sadece yanaklarınızı  şakak bölgelerinden başlayarak göz bebeği paralelindeki noktaya kadar boyayın. Çok sık karşılaşıyorum; KOCAAAMANNN bir allık fırçası ile yanakların tümüne, çeneye, buruna ve hatta alına allık uygulanıyor, o kadar yanlış bir teknik ki bu…

Bir kere allık fırçanızın çok hacimli olmasına gerek yok. Mümkün mertebe orta boy iyi bir fırça kullanın, bu şekilde fazla ve gereksiz uygulama yapma riskiniz daha az olacaktır.

Özet olarak; allıklarımızı pudra niyetine tüm yüzümüze uygulamıyoruz, sadece yanaklarımızın gerekli bölgesine uyguluyoruz :) Yüz hatlarını belirginleştirmek için yapılması gereken "kontürleme" işlemi. Bu konu biraz profesyonellik ya da el yatkınlığı istiyor tabi ama en azından allık öncesi yanaklarınızı belirginleştirmek için hafif bir uygulama ile başlayabilirsiniz.

Kontürleme için ayrıntılı bir post hazırlayacağım, şimdilik  kullandığım ürünü söyleyebiliyorum sadece.
M.A.C Bronzing Powder - Matte Bronze,  Fondoten üzerine transparan pudra  akabinde kontürleme için bu ürünü kullanıyorum. Profesyonel makyaj uygulamalarında başka bir marka hiç denemedim ama piyasada farklı ürünler vardır eminim. Benim için bu ürünün vazgeçilmez tarafı, çok "tatlı" bir tonu var, iyi dağıtıldığında gerçekten 3 boyutlu bir görünüme kavuşabiliyor yüz. Cilde çok kolay entegre oluyor ve üzerine hangi renk allık uygularsanız uygulayın hepsi ile uyum sağlıyor.



Gelelim allıklarımıza:)

Benim için 1 numarada Channel Joues Contraste Powder Blush  var. Şeftali diyorum ama bazen açık kahve , bazen de bronzer görevi görür benim güzel allığım. Her renk ile kombinlenebiliyor, sürümü çok rahat, fırçaya çok az ürün alıp kolayca tüm uygulamayı yapabiliyorsunuz. Günlük kullanım için ideal, her renk far ile uyumlu olabilir, sadece somon - pudra tonu rujlar ile kullanırken dikkatli olun derim, yanaklarınız ve dudaklarınız aynı renk görünmesin.


Nars - Orgasm : Bu allık kozmetik dünyasında bir efsane :) Her Nars allığında olduğu gibi oldukça dokulu ve yoğun pigmentli. Enteresandır esmer, buğday, beyaz ten hiç fark etmez hepsine çok yakışıyor:) Altın rengi ışıltılar içeren pembe-şeftali arasında bir allık. Işıltılara sim demek doğru olmayabilir, çünkü simin komik ve basit görüntüsü yok ama ışıltıları fark edilir şekilde büyük. İçindeki pembelik şeftaliliğe göre daha fazla.



Christian Dior 553 Peachykeen : Masum bir görüntü istiyorsanız bu allık bir numara! Coral diye adlandırılan bir renk var, bence bu allık öyle, mercana yakın. İki taraflı, mat+ ışıltılı. İkisini karıştırıp kullanabilirsiniz ya da tercihe göre sadece bir tarafını kullanabilirsiniz. İçerisindeki ışıltılar o kadar zarif ki, ben hep mat allık sürerimciler bile peşinden koşabilir :)


Pastel Profashion Lovely All in 1 Blush-on: Aynı kutuda 3 farklı rengi bulabileceğiniz, kalp şeklindeki bölümleriyle tasarımı pek çekici olan allık. Ambalajın içerisinde sütlü kahve- pudra- bronz kahve olmak üzere 3 ton var. Ben tümünü karıştırmayı pek sevmedim, o karmaşa içerisinde renklerin baskın yönlerini kaybettiğini düşünüyorum. Genelde tüm tonları ayrı ayrı uyguluyorum. Renk tonları başarılı ama uygulama esnasında çok tozlu ve pigmentasyonu biraz zayıf. Ama günlük kullanım için ideal bir ürün. 


Flormar Teraccota Pembe & Bronz : Flormar’ın bu serideki tüm allıklarını çok beğeniyorum ancak bu pembe tatlı allığın içerisinde hiç sim yok sadece sedefli bir yapısı var ve cilde öyle güzel bir canlılık veriyor ki…  Kalıcılığı da gayet iyi, direkt temasa maruz kalmazsa cilt üzerinde uzun süre kalıyor. Özellikle yazın bronz ten üzerine bu allığı sürmeye bayılıyorum, hem pembe çok sağlıklı bir görüntü veriyor hem de sedefli yapısı aydınlatıcı etki veriyor öneririm:)

Yine aynı serinin bronz tonunu da çok severek kullanıyorum, klasik bir "terracota" ürünü. Yine bu üründe de aydınlık etkisi yüksek, fırınlanmış ve sıkıştırılmış oldukları için kullanım süreleri çok uzun. Arada bu 2 allığı far olarak da kullanıyorum, özellikle bronz olanı yeşil gözlere pek yakışıyor:)





Sevgiler
Mikraj

Edited by Eda Senem Bilir









3 yorum:

  1. Merhaba, bloğunuzu şimdi keşfettim çok güzel ve bilgilendirici bir şey sormak istiyorum bu flormar allığın numarası nedir acaba bronz olanın şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. ben de flormar allıkların numaralarını merak ediyorum. Yazabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  3. Terracota ürünleri buğday tende çok güzel oluyor:)

    YanıtlaSil