Mikraj'ın Saç Bakımı




Benim yıllardır saçlarım hacim olarak azdır ve hep dökülür.. Hep ama! Denemediğim ürün, maske, yöntem kalmadı diyebilirim ama hiçbir zaman böyle bol bol saçlı , dolgun hacimli saçlarim olmadi. Saç rengim koyu kahve ve genelde uzundur. Ama ne zaman fön çektirsem ya da dalgalı bir model kullansam, o saçlar bir süre sonra söner, zayıflaşır ve sevmediğim bir görüntü ortaya çıkar.  
Bir dönem kaynak denedim. Görüntü olarak harika duruyor, keza ben zaten saçlarım uzun iken kaynak taktırdım ve sadece ense bölgesine taktırdım, Dolayısı ile ne açıkken ne de topluyken o minik minik kaynak  bölümleri hiç görünmüyordu, tam şampuan reklamlarındaki kızlar gibi olmuştu saçlarım:) Ancak o kadar zor ki kullanımı, bir kere kafanızda yabancı bir şey var, sürekli kaşınıyor, elim hep saç diplerimde, kaynaklarımda geziyordu. Kimisi o kaynakları taktırıp 3-4 ay onlarla yaşayabiliyor, ben maksimum 1 ay tutabildim kafamda:) Gece yatarken batıyor. Uzadıkça saç dipleriniz dolaşıyor, e bir de kaynağı çıkartırken dökülen kopan saçlar...1 takım da postişim var tabii ki:) Ama postiş günlük hayatta kullanıma çok uygun değil, tamam düğüne derneğe giderken, özel bir yere giderken takıyorum ama her sabah kalkar kalmaz dur çayı koyayım arkasından da postişlerimi takayım olmuyor.  
Kaynaklı saçlarım:)


Düğüne giderken takıyorum 3 parça postişi, Allah Burçin'de bir saç var sanırsın Pantene kızı! Düğün sonunda eve geliyoruz, postişleri çıkar duş al, saçı kurut, al işte kıl kuyruk kuyruğumla başbaşayım... Hem ben pazar sabah eşimle kahvaltı ederken, bakkala giderken, kasaptan kıyma alırken de çok saçım olsun istiyorum, her seferinde ek saç ile uğraşılmaz ki.. Bu biraz da benimle ilgili belki, vücudumda yapay malzemeleri çok barındıramıyorum, batıyor bana o ek saçlar, sonunda deliler gibi kafamı köpürterek yıkıyorum...  
E tabi saçtan yana derdim bu kadar büyük olduğu için her önüme gelen ve saçı çok olan dişiye bu sorunumu anlatır oldum. Etrafımdaki tüm bayanlar benim "saç" sorunumu bilir:) Günlerden bir gün, bir vitamin ile tanıştım!! Çok sevgili arkadaşım Müge ( beline kadar sarı ve sağlıklı saçları var, bir de banyodan sonra sadece kurutuyor saçlarını, fön çekmese bile fönlü gibi, ne kadar kıskanıyorum ne kadar ne kadar!!!! ) Bu vitaminden bahsetti, vakti zamanında kendisi  kullanmış  çok memnun kalmış, normalde vitamin takviyelerine inancım kalmamıştı ama son bir denemeye karar verdim. GNC'nin bir ürünü, "WOMEN'S Ultra  Nourish Hair ", maalesef henüz Türkiye'de satılmıyor, bugüne kadar hep yurtdışından edindim, umarım kısa zamanda Türkiye'de de satılmaya başlar. Günde 2 adet almak yeterli oluyor, ki ben çoğu zaman sadece bir tane içiyorum, bu vitamini kullanmaya başlayalı yaklaşık 1 yıl oldu saçımdaki değişime hala inanamıyorum!! Etkisini ilk 3 ayın sonunda göstermeye başlıyor, 3. aydan itibaren saçım hep daha hacimli olmaya başladı. Dökülmeler % 50 oranında azaldı... Eskiden at kuyruğu yaptığımda çok küçük ve zayıf olurdu, artık at kuyruğum beni ikna edebiliyor:) Yaklaşık 1 yıldır bu vitamini kullanıyorum. Hiçbir yan etkisini görmedim, bilakis saçlarımın artık zayıf olduğunu düşünmüyorum:) Ancak her vitamin her yapıya uygun olacak diye bir şey yok, ben fayda gördüğüm bir  ürünü size anlatmak istedim, kullanıp kullanmama tercihi sizlerin tabii ki... 
 
Diğer yandan yine hacim peşinde koşarken bir şampuan keşfettim! Organix Biotin & Collagen Şampuanı. Evet ben de bir şampuanın tek başına saçı dolgunlaştıracağına inanmıyordum ama gözümle gördüm, bu şampuan yapıyor! En baştan belirteyim, içerisinde paraben yok, ilk yıkamadan sonra bile farkedilir bir dolgunluk veriyor saçlarınıza. Yaklaşık 5 aydır bu şampuanı kullanıyorum, kolay kolay da bırakacağımı sanmıyorum, yalnız elimdeki "Biotin & Collagen" kutusu bitince yine Organix'in Moroccan Argan Oil serisini kullanacağım bir kutu. Arada bir şampuanı değiştirmekte fayda var bence, devamlı aynı ürün kullanımı bir süre sonra etkisini azaltabiliyor, arada değiştirerek saçlarımı şaşırtıyorum:) Biotin&Collagen serisinin saç kremini de kullanıyorum ama her yıkamada değil,  3 yıkamada bir kremliyorum saçlarımı.  Fazla krem kullanımı benim saçımı ağırlaştırıyor maalesef.  
E tabi seriden bu kadar memnun kalınca gidip kök arttırıcı spreyini de aldım. Bu ürün biraz enteresan, şampuan kadar çok  memnun kalmadım. Saç ıslakken saç diplerine sürüp masaj yapıyorsunuz, sonra da kurutma işlemi yapılıyor. Tamam saç kuruduktan sonra çok hacimli duruyor ama saç diplerim sanki bir miktar yapışkan oldu, ürün biraz kalıntı bıraktı gibi geldi bana...Arada fönden önce uyguluyorum bu ürünü, günlük kullanamadım ben.  
Bir diğer vazgeçilmezim de "Argan yağı" tabii ki,  birçok çeşidi var argan yağının... Kimisi gidip  aktardan alıyor, kimisi kuaföründen alıyor. Hemen her bakım markasının argan yağı var, hatta Lübnan'dan getirten bile duydum. Ben bu konuda yılların markası Otacı'ya güvendim. Son derece de memnunum açıkçası, hemen her banyodan sonra  elime 1-2 damla yağ alıp sadece uçlarına sürüyorum, çok hafifçe uyguluyorum. Fazla yağ sürerseniz saç ağırlaşır, bu şekilde saç uçlarınız kuru - çalı gibi olmuyor.  
Iki haftada birde saçlarımın tüm uçlarına bolca argan yağı sürüyorum, ama bayağı bir bolca:) Sonra  yağlı saçlarımı sımsıkı bir balerin topuzu yapıp en az 3-4 saatimi o şekilde geçiriyorum. Bu yöntemi kendim  belirledim diyebilirim, ben o 3-4 saat boyunca yağın saçıma iyice nüfuz edip beslediğini düşünüyorum. Sıkı bir topuz yaptığım için de kimse saçımda bir gariplik farketmiyor.  
Son 1 yılda saçımdaki belirgin değişimin önemli aktörlerini yukarıda sıraladım. Bu konuda en iyi sonucu istikrarlı olarak alabilirsiniz. Bakım yağlarını bir kez değil her hafta sürün, vitamin alıyorsanız 1 hafta içip bırakmayın, en az 3 ay düzenli devam edin...

Saçlarımın son hali, no kaynak - no postiş!
Hepinize keyifli günler diliyorum!

 
           Edited by Hande Turhan







21 yorum:

  1. Cok keyifle okudum saclarinizin daha cok fotografini paylasirsaniz aradaki farki daha iyi goreblrz. Yaptiklrinizi bende deneyecegim;))

    YanıtlaSil
  2. Yaa senin ne güzel bi blogun varmış!! Anlatım dilini de çok sevdim, heyecanla okudum! :D

    Ben de biotin hapını kullanıyorum Solgar'ın bu ay 3. ayım ve gerçekten saçlarımda ufak da olsa bi değişiklik yaşanıyor gibi. Daha doğrusu uzama hızı beni tatmin etti ama ince telli saçlardan bıktım devamlı yıpranıyor kırılıyor :(( Ay ben de çok dertliyim bu konuda. Bi ara birbirimizin başını ağrıtalım :)))

    Bana da beklerim bu arada! :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Yıllar geçtikçe dökülen ve azalan saçlar benim de sorunum. O vitamini bulabilirsem çok iyi olacak. Bu arada Blogunu takibe aldım bana da beklerim, sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
  4. Cok tesekkur ederim guzel yorumlariniz icin, bu ara sac ile ilgili keratin bakimini arastiriyorum. En kisa zamanda paylasacagim onuda:) sevgiler

    YanıtlaSil
  5. saç önemli bir konudur ve saç bakımı uzun süren bir olay ilk seanslarda
    etkisini göstermez saç dökülmesi
    bakımsız saçlarda daha fazla meydana gelir onun için dikkatli olmamız gerekli

    YanıtlaSil
  6. şampuanı merak ettim bende alıp bir denemek istiyorum . yaorumlarımı paylaşırım :)

    sevgiyle kalın ....

    YanıtlaSil
  7. Saç bakımı deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim canım en son halinide paylaşırsan sevinirim... Severek takip etttiğim ikinci blogsunuz diğeri http://senlemoda.com

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, solgarın biotini (5000lik) saç uzama hızına etki ediyor mu? Ben de bu organix biotinli şampuanı kullanmaya başladım, umarım uzama hızına olumlu etkisi olur.

    YanıtlaSil
  9. Saç derisi problemleriniz var ise (sedef,egzama,saç kıran,saç derisinde sivilcelenme) gibi kesinlikle NATRUMİN kakao özlü şampuanını ve solüsyonunu denemelisiniz. Annemin sedeflerini resmen geçirdi.

    YanıtlaSil
  10. aydınlatıcı bilgiler harika ..Bende denedim müthiş etki gördüğüm argan yağını tavsiye etmek istiyorum.nemli saça uyguladım ve fönledim saçımı ki asla fön saçımda 1 saatden fazla durmaz,saçım resmen kuaför fönü gibi oldu ve diğer yıkamama kadar aynı şekilde hatta yumuşak ve parlaktı..yalnızca kuaförlerde satılıyor.ama bulamıyanlar için kendileri kargo yapıyorlar.www.sadecekuaforde.com dan ulaşabilirsiniz.. sevgiler

    YanıtlaSil
  11. bende eau minerale argan yağından çok memnun kaldım.ayrıca diğer ürünleride aynı şekilde etkili

    YanıtlaSil
  12. 2015 yılında hangi saçların trend olacağını merak mı ediyorsun ? Hangi ünlüler hangi sac modellerini tercih ediyor öğrenmek mi istiyorsun ? O zaman bu yazımız tam sana göre.. http://www.hairvana.com.tr/2015-yilinda-populer-olmasi-beklenen-sac-modelleri/

    YanıtlaSil
  13. Organix markasina asigim asla birakma dogal ve cok kaliteli

    YanıtlaSil
  14. Organix markasina asigim asla birakma dogal ve cok kaliteli

    YanıtlaSil
  15. Cok tesekkurler, yazini okuduktan sonra Organix Biotin & Collogen kullanmaya basladim ve su ana kadar kullandigim en basarili urun, sampuan ve sac kremi sahane bayildim, uzun sure de degistirecegimi sanmiyorum :))))

    YanıtlaSil
  16. Hızlı Saç Uzatma Yolları

    Saçlarımız eğer hormonal bir bozukluk hastalık veya başka bir şey yoksa ayda 1 ile 1,5 cm arasında uzar. Saçlarımız folikül denen saç köklerinden uzarlar. Dolayısıyla yapmamız gereken şey saçın oluşumunu arttıran kerartin, kükürt, çinko oksit, b5 vitamini gibi çeşitli vitamin ve proteinlerden faydalanmaktır. Bunun için vereceğim tarifi hazırlayıp kullanmadan önce iyice çalkalayarak saçınıza uygulayın.

    Malzemeler

    10 ml biyosülfür (kükürtün suda çözünebilen hali
    10 ml keratin
    10 gr çinko oksit
    10 gr b3 vitamini
    10 ml b5 vitamini
    10 gr c vitamini (L ascorbic acid)
    10 ml e vitamini
    30 ml hint yağı
    30 ml badem yağı
    30 ml çörek otu yağı
    10 ml lavanta yağı
    1 gr mentol
    100 ml lavanta suyu

    http://sacuzamasi.blogspot.com.tr/2015/04/sac-uzatmanin-yollari.html#more

    YanıtlaSil
  17. gnc women's ultra nourish hair nerden alabileceğim,kendi internet sitesinden mi yoksa ülkemize geldi mi?

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar
    Saç dökülmesine karşı zigavus sarımsaklı derim.Muhteşem bir ürün.

    YanıtlaSil
  20. Bende Liquit keratin der tek geçerim! kendim kullanıyorum ve çok memnunum

    YanıtlaSil
  21. Merhaba, günümüzde pek çok kişi kellik ve saç dökülmesi gibi sorunlar ile yakınıp durmakta! minoxidil şampuan ile kısa süre içerisinde eskisinden daha güçlü ve gür saçlara sahip olmak artık çok kolay. Ben kullandım gerçekten çok işime yaradı teşekkür ediyorum. Herkese tavsiye ediyorum. Kullanılması gereken en iyi saç çıkarıcıdır.

    YanıtlaSil